Αρχική » Τομείς » Τομέας Γλωσσολογίας » Ερευνητικά Σεμινάρια - Τομέας Γλωσσολογίας » e-Σεμινάρια » Abstracts » Θανάσης Καρασίμος

Επιτραπέζια παιχνίδια νέας γενιάς στη διδασκαλία της Ελληνικής: κριτήρια επιλογής & προκλήσεις

Σε αυτή την παρουσίαση εισάγουμε την ανάπτυξη των σύγχρονων επιτραπέζιων παιχνιδιών που εξαρτώνται (ή όχι) από τη γλώσσα και τα συνδέουμε με τη διδασκαλία της Ελληνικής σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Θα παρουσιάσουμε τα διαφορετικά είδη και συγκεκριμένα κριτήρια επιλογής επιτραπέζιου παιχνιδιού για την παρουσίαση ή την εκμαίευση γλώσσας, καθώς και ένα πρότυπο διδασκαλίας κάθε είδους παιχνιδιού. Θα γίνει αναφορά σε ένα μοντέλο όπου οποιοδήποτε επιτραπέζιο παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε όλες τις τάξεις διδασκαλίας γλώσσας και συνδέεται άμεσα με τη διδασκαλία συγκεκριμένων γλωσσικών δεξιοτήτων. Με βάση τα κριτήρια για επιτραπέζια παιχνίδια δημιουργούμε ορισμένα σενάρια για τους μαθητές/ φοιτητές σε κάθε είδους παιχνιδιού (προσομοίωση, τοποθέτηση εργαζομένων, κατασκευή deckbuilding, παιχνίδια ζαριών, έλεγχος περιοχής, παιχνίδια γρίφων, παιχνίδια γνώσης, eurogames (θεματικά),παιχνίδια μάχης). Προτείνουμε ότι κάθε είδος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να διδάξει μια συγκεκριμένη γλωσσική ικανότητα, γραμματική ή λεξιλόγιο στο πλαίσιο της διδακτικής της Ελληνικής ως μητρικής/ξένης/δεύτερης. Θα δοθούν πολλά και εκτεταμένα παραδείγματα χρήσης βασιζόμενα σε συγκεκριμένη θεωρητική προσέγγιση για την παιχνιδοκεντρική μάθηση.